Boj o zákazníka sa v súčasnosti veľmi rýchlo mení a vyvíja. Zákazníkovi dnes už nestačí mať skvelé recenzie a peknú webovú stránku. Chce vidieť, ako fungujete, kto stojí za spoločnosťou a čo môže očakávať. A chce, aby mu bolo všetko podané jasne a zrozumiteľne. Preto je storytelling veľmi dôležitou súčasťou marketingu a najmä brandingu. Ak dáte zákazníkom nahliadnuť „pod pokrievku“ toho, ako fungujete, určite o vás budú uvažovať oveľa viac!
Čo je však na storytellingu najťažšie? Vidieť všetko očami zákazníka! To, čo je pre vás denným chlebom, môže byť pre zákazníka úplne neznáme. A zaujímavé. Preto je dôležité pochopiť, čo chce zákazník vidieť a tiež ako to chce vidieť!
1. Storytelling. Najskôr emócie
S každým príbehom sprostredkujete nejaké fakty. V prvom rade by ste však mali sprostredkovať emócie. Rozhodovací proces zákazníka je často nielen racionálny, ale môže sa rozhodovať aj na základe toho, čo sa mu jednoducho páči. Luxusné značky, ktoré vytvárajú pre zákazníka zážitok, to dokážu veľmi dobre. Preto vám napríklad každý, kto mal to šťastie a kúpil si extra luxusné auto, povie, že najväčším zážitkom bolo jeho zostavenie. Nechajú vás všetko si ohmatať, vyskúšať, skombinovať a poskladať presne podľa vašich predstáv. A potom sa už neviete dočkať, kedy vám váš kúsok doručia.
S LED neónmi na mieru to môže byť podobné. Každý kus je originál. Spôsob výroby, umiestnenie, farebná schéma, očakávania.
2. Vyvolajte zvedavosť!
Jednoduchá reklama už dnes nestačí. Je na každom rohu. Preto vyhrávajú značky, ktoré dokážu v zákazníkovi vzbudiť zvedavosť. Keď sa im to podarí, zákazník sa potom rozhodne zamerať svoju pozornosť týmto smerom. Dnes je mimoriadne ťažké získať pozornosť zákazníka. To všetko je veľmi dôležité a existuje pojem „ekonomika pozornosti“. Stručne povedané, v prvom rade musíte zákazníka presvedčiť, aby vám venoval pozornosť! A ľudia rozumejú príbehom. Majú začiatok a koniec. A môžu byť zobrazené za 20 sekúnd alebo za päť minút. Čím dlhšie, tým náročnejšie na pozornosť používateľa!
3. Od A po Z
Príbehy od A po Z. Od nápadu po finálny produkt. Príbeh. To je niečo, čo zákazníkov určite zaujíma. A tento záujem sa výrazne zvýši, keď je to niečo, čo sa zákazníkovi páči. Ak máte napríklad cyklistického nadšenca a predávate bicykle, nebojte sa mu poskytnúť podrobnosti o tom, ako funguje prehadzovačka alebo ako sa vyrábajú brzdy, ktoré si nechá namontovať na bicykel.
Veľmi podobné je to s LED neónovými nápismi. Prevediete zákazníka celým procesom od počiatočného návrhu, cez výrobné údaje, výrobný proces až po finálny výrobok. Ktorý je vyrobený špeciálne pre neho.
4. Storytelling a pohľad do zákulisia
Každá spoločnosť sa skladá z ľudí. Ktorí majú rôzne úlohy a každý robí niečo iné. Nebojte sa ukázať svojim zákazníkom a povedať im, kto ste a čo robíte. Alebo ako vyzerá váš bežný pracovný deň. Takto ich môžete „spoznať“. Len tak, aby vás poznali, ale to často stačí na to, aby ste ich spoznali až potom. Automaticky vám povedia niečo aj o sebe a vy hneď budete vedieť, čo potrebujú.
5. Úspechy ťahajú
Niektorí to môžu považovať za chválenkárstvo, ale nie je to pravda. Každý predsa podniká preto, aby dosiahol úspech. Tak prečo to neukázať, keď sa to podarí? Niektoré projekty sú napríklad zložitejšie ako iné. V našom prípade, keď vyrábame LED neónové nápisy, to môže byť napríklad spolupráca s veľkou spoločnosťou alebo projekty, ktoré sú zložité na technické prevedenie. Vďaka tomu môžete ľahko preukázať svoje schopnosti po technickej aj komunikačnej stránke. Takéto referencie potom majú určite váhu u zákazníka pri rozhodovaní, ktorého dodávateľa si vybrať.
Ak chcete robiť dobré príbehy, nesmiete sa báť ísť so svojou kožou na trh. Musíte zákazníkovi ukázať, kto ste, čo robíte a ako to robíte. A že to robíte radi!