Sociálne siete a SEO. Idú vôbec dohromady? No, možno lepšie, ako si myslíte! A prečo? Pretože tieto dve oblasti ponúkajú úplne odlišné možnosti, takže je tu skvelá príležitosť spojiť výhody oboch svetov dohromady a vytvoriť systém, ktorý má zmysel a generuje novú návštevnosť a nové spôsoby zapojenia vašej značky. Zatiaľ čo SEO je viac sedavé, pragmatické a technické, sociálne siete sú o kreativite, chytľavom obsahu a potrebe rýchlo zaujať. Ak vás zaujíma, ako prepojiť sociálne siete a SEO, máme pre vás niekoľko tipov, ako na to!
Aby ste to dokázali, musíte si uvedomiť rozdielne úlohy týchto dvoch svetov. Čo slúži na aký účel a čo má ktorá metóda priniesť. Ako teda fungujú sociálne médiá? A ako s nimi prepojíte svoje aktivity v oblasti SEO?
1. Skvelá vizuálna stránka. Inak nemáte šancu
Sociálne siete sú rýchle, oveľa povrchnejšie. Tí, ktorí sa nezapájajú, sa ocitnú v historických knihách a môžu mať najlepší produkt. Preto sú vizuály na sociálnych sieťach na prvom mieste. Všetko musí byť pekne nafotené, musí to mať ucelený štýl a musí to v priebehu niekoľkých sekúnd odovzdať posolstvo. Čoraz viac letí video obsah, ktorý je, samozrejme, zložitejší na tvorbu a „amatérstvo“ sa netoleruje. Preto ak sa chcete stať hviezdou sociálnych médií, musíte sa sakramentsky snažiť.
Navyše musíte vytvoriť dostatok obsahu, ktorý na seba ideálne nadväzuje. Skrátka, nenechajte návštevníka zaspať, aby na vás nezabudol. Ak mu to dostatočne pripomeniete, je pravdepodobné, že vám venuje viac času a preskúma vás podrobnejšie.
Ak teda vaša stránka nie je na vrchole Google, podporte ju!
Prepojenie vizuálov so SEO:
Vezmite si teda to, čo potrebujete, a použite to. Na sociálnych sieťach sa tolerujú skôr „bulvárne“ titulky, akési clickbaity. Stačí zaujať za každú cenu. Ten, kto vás navštívi, je potom už vnútorne pripravený konzumovať štruktúrovaný obsah, čo je práve doménou SEO. Ak teda máte skvelý článok na určitú tému, nezabudnite si pripraviť pútavý obrázok, ktorý zverejníte na Facebooku alebo Instagrame.
2. Príbehy, zápletky a šťastný koniec. Rozprávanie príbehov
Držíte v ruke telefón, rolujete a zrazu vás niečo zaujme. Niekoľko sekúnd. Začiatok, zápletka, rozuzlenie, koniec. Je to malý film. Presne takýto obsah je skvelý na sociálnych sieťach. Na webe chcú ľudia nájsť oficiálne veci. Zaručte svoju spoľahlivosť a kvalitu. Na sociálnych médiách potom oveľa viac vašu ľudskú stránku, pohľad do zákulisia a príbehy vašej práce. Ako vaša spoločnosť začínala? Ako vyzerá priestor, v ktorom pracujete? Ako vyzerajú ľudia, ktorí na veciach pracujú. To všetko je skvelý obsah pre sociálne médiá.
Kam smeruje rozprávanie príbehov na webe?
Na Instagrame to môžu byť napríklad krátke príbehy o tom, ako vznikol konkrétny produkt. Na webe potom môžete uviesť odkaz na prípadovú štúdiu, ktorá sa na vec pozrie z inej, formálnejšej stránky.
3. Zapojte ich. Interaktívny obsah
Je oveľa jednoduchšie zapojiť svojich fanúšikov na „sockách“ ako na webe. Sú na to prispôsobené a dávajú ľuďom možnosť rýchlo reagovať. A robia to radi. Dajte im napríklad na výber medzi možnosťou A a možnosťou B. Uvidíte, že aj s malou základňou používateľov dosiahnete nejaké výsledky. Všetky druhy kvízov, ankiet a otázok jednoducho patria na sociálne siete. A vám to dáva možnosť zistiť, čo vaši sledovatelia vlastne chcú. Čo vám dáva príležitosť vytvárať ďalší obsah!
Interaktívny obsah na webe:
Dajte na sociálnu sieť dotazník, ktorého vyplnenie trvá ľuďom 5 minút a nikto ho nevyplní. Ale ak ich navnadíte, vysvetlíte im jeho dôležitosť a požiadate ich o jeho vyplnenie, možno budú súhlasiť a dajú vám iné, oveľa dôležitejšie odpovede na vaše otázky.
4. Užitočné a vzdelávacie príspevky
Aj keď sú sociálne siete predovšetkým o zábave a vizualizácii, skvelo tu fungujú aj vzdelávacie príspevky. Máte nejakú zaujímavú informáciu z vášho odvetvia, ktorú môžete rýchlo odovzdať ďalej? Alebo nejaké užitočné tipy a triky, ktoré ľudia až tak nepoznajú? Určite ich pridajte! Asi každému sa už stalo, že niekto povedal: „To som videl na Facebooku, to musím vyskúšať“. To je presne to, čo potrebujete.
Ako užitočný odkaz na web?
Výsledok môžete ľahko predať na sociálnej sieti. Na webe potom môžete preukázať svoje kompetencie v danej oblasti a všetko vysvetliť, doplniť o spôsob, ako ste na to prišli a podobne.
5. Novinky, novinky, správy
Sociálne siete fungujú rýchlo. Trendy sa na nich objavujú a v priebehu chvíle opäť miznú. Keď sa objaví horúca téma, ktorá sa týka vášho odvetvia, nebojte sa ju spomenúť. Ľudia vždy automaticky kontrolujú trendové témy z iných účtov a pre vás to môže znamenať, že sa trochu povozíte aj na obsahu vašich konkurentov. A ak o ňom nevedia, budú prekvapení, že o ňom nevedeli! Výhra pre obe strany.
Prepojenie noviniek so SEO:
Novinky síce trvajú len chvíľu, ale internet si pamätá všetko. Preto môžete každú novinku zvečniť na svojej webovej stránke a pracovať s obsahom priebežne. Môžete napríklad použiť interné odkazy, aby ste návštevníkov nasmerovali tam, kde to pre vás bude z dlhodobého hľadiska lepšie fungovať.
6. Zákulisie
Odhaľte kúsok svojho know-how. Vaše každodenné fungovanie vo firme, aký robíte teambuilding, že spolu hráte šípky atď. Aj vy ste len ľudia. A to sa samozrejme ľuďom páči. Je to tiež skvelá príležitosť zdieľať obsah napríklad z prípravy podujatia, kde ľudia často vidia len konečný výsledok. Napríklad ako sa stavia pódium na veľký koncert alebo kto všetko sa musí podieľať na uvedení nového produktu na trh.
Zákulisie na webe?
Rovnaký obsah môžete použiť aj pre web. Doplňte ho textom, komentármi vašich zamestnancov alebo partnerov a pridajte nejaký zoznam vecí, ktoré by mohli byť zaujímavé a ľudia ich nebudú hádať. Napríklad svadobný web môže obsahovať zaujímavý fakt – koľko svadieb sa ročne uskutoční v Českej republike? Každý si v duchu tipne (Je to niečo ako 50 000).
7. Sociálne siete a SEO Zapojte sledovateľov
Zapojenie sledovateľov na sociálnych sieťach je skvelý spôsob, ako zvýšiť interakciu so značkou. Ľudia milujú najrôznejšie súťaže a často sú ochotní zdieľať svoje vlastné fotografie alebo videá, ktoré môžete použiť. Tým sa vlastne vytvára akási slučka, ktorá umožňuje, aby sa váš obsah generoval sám. Súťaže na to fungujú asi najlepšie – zvyčajne priatelia povedia priateľom, že môžu tiež vyhrať, a ďalší sa pridajú.
Tlačte ich na web!
Samozrejme, najlepšie je zdieľať obsah od používateľov priamo na platforme, kde ho získate. Teda najčastejšie na Facebooku a Instagrame. Ale pripraviť si sofistikovanejšie vyhodnotenie a zhrnutie celej aktivity potom určite môžete aj na webe. Takto sa nezadrhne a môžete ho použiť znova, keď budete mať nabudúce príležitosť. Skvelým príkladom je svadba snov z Európy 2. Každoročne sa na nej objavia tony obsahu.
Môžete teda prepojiť sociálne médiá a SEO?
Dá a dá sa to urobiť veľmi dobre. Tí istí ľudia, ktorí vás navštívia na sociálnych sieťach, vás môžu inokedy vyhľadávať prostredníctvom vyhľadávačov. A, samozrejme, aj naopak. Musíte sa len prispôsobiť v spôsobe komunikácie a poskytovať im obsah tak, ako ho v danom momente očakávajú. Ak si toto všetko uvedomíte už pri plánovaní obsahu, môžete všetko vytvárať oveľa jednoduchšie tak, aby na seba nadväzovalo.